Μαθαίνουμε στο σπίτι: Μαθηματικά – Τα γεωμετρικά σχήματα και οι ιδιότητές τους
Στο παρόν εκπαιδευτικό βίντεο γίνεται παρουσίαση γεωμετρικών σχημάτων. Στόχοι του μαθήματος είναι οι μαθητές να μπορούν να αναγνωρίζουν τα γεωμετρικά σχήματα και να μπορούν να τα διαφοροποιούν μεταξύ τους, κάνοντας αναφορά σε χαρακτηριστικές ιδιότητές τους. Απώτερος στόχος είναι οι μαθητές να μπορούν να επιλύουν προβλήματα που έχουν σχέση με τις παραπάνω βασικές ιδιότητες γεωμετρικών σχημάτων.
Μαθαίνουμε ασφαλείς: Μαθηματικά – Συμπλήρωμα έως το 100
Εκπαιδευτικό βίντεο που έχει ως στόχο να βελτιώσει την ικανότητα των μαθητών να υπολογίζουν τη διαφορά μεταξύ δύο αριθμών και να βρίσκουν το συμπλήρωμα αριθμών έως το 100. Στο βίντεο, αρχικά, παρουσιάζονται διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους μπορεί να υπολογιστεί η διαφορά μεταξύ δύο αριθμών: με πάτημα στη δεκάδα, με ανέβασμα κατά δεκάδες και με […]
Μαθαίνουμε στο σπίτι: Μαθηματικά – Συμμιγείς αριθμοί
Θέμα του παρόντος εκπαιδευτικού βίντεο είναι οι συμμιγείς αριθμοί. Στόχος του μαθήματος είναι οι μαθητές να αναγνωρίσουν συμμιγείς αριθμούς σε καταστάσεις της καθημερινότητάς τους, όπως για παράδειγμα σε περιπτώσεις μέτρησης μήκους, βάρους, χρόνου. Απώτερος στόχος είναι οι μαθητές να εξασκηθούν στην εκτέλεση πράξεων (πρόσθεση και κυρίως αφαίρεση) με συμμιγείς αριθμούς.
Μαθαίνουμε ασφαλείς: Μαθηματικά – Συλλογή, οργάνωση και αναπαράσταση δεδομένων
Στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή των μαθητών στη στατιστική και συγκεκριμένα η γνωριμία τους με τη διαδικασία συλλογής, οργάνωσης και αναπαράστασης δεδομένων. Απώτερος στόχος του μαθήματος είναι να εξασκηθούν οι μαθητές στο να χρησιμοποιούν τις πληροφορίες που προκύπτουν από τη συλλογή, οργάνωση και αναπαράσταση δεδομένων για την εξαγωγή συμπερασμάτων.
Μαθαίνουμε ασφαλείς: Μαθηματικά – Σύγκριση και διάταξη κλασμάτων
Το εκπαιδευτικό βίντεο έχει ως αντικείμενο τη σύγκριση και τη διάταξη κλασματικών αριθμών και ως στόχο την καλλιέργεια σχετικών δεξιοτήτων στους μαθητές. Αρχικά, εμφανίζονται περιπτώσεις συγκρίσεων στις οποίες τα κλάσματα έχουν κοινούς όρους (είτε αριθμητές είτε παρονομαστές), ενώ, στη συνέχεια, παρουσιάζεται η διαδικασία κατά την οποία χρειάζεται να υπολογιστούν ισοδύναμα κλάσματα για τη διενέργεια της […]
Μαθαίνουμε ασφαλείς: Μαθηματικά – Σύγκριση αριθμών – Τα σύμβολα =, >, <
Το μάθημα αυτό παρουσιάζει στους μαθητές Α΄ Δημοτικού τη διαδικασία της σύγκρισης αριθμών και τους εξοικειώνει με τη χρήση των σχετικών συμβόλων. Αυτό γίνεται, αρχικά, μέσα από αφήγηση ενός παραμυθιού και, στη συνέχεια, μέσα από δραστηριότητες στις οποίες γίνεται σύγκριση φυσικών αριθμών, καθώς και σύγκριση αθροισμάτων αριθμών.
Μαθαίνουμε στο σπίτι: Μαθηματικά – Πώς λύνουμε προβλήματα
Το ζήτημα του πώς λύνεται ένα πρόβλημα απασχολεί το παρόν εκπαιδευτικό βίντεο. Στόχοι του μαθήματος είναι οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της προσεκτικής ανάγνωσης του προβλήματος και να αποκτήσουν ικανότητα εντοπισμού τόσο των γνωστών στοιχείων (δεδομένων) όσο και των άγνωστων στοιχείων (ζητούμενων) σε ένα δοσμένο πρόβλημα. Απώτερος στόχος είναι οι μαθητές να βοηθηθούν στο […]
Μαθαίνουμε ασφαλείς: Μαθηματικά – Πρώτοι και σύνθετοι αριθμοί
Στο εκπαιδευτικό βίντεο γίνεται αναφορά στη διάκριση των φυσικών αριθμών σε πρώτους και σε σύνθετους. Στόχοι του βίντεο είναι να αποκτήσουν οι μαθητές εννοιολογική κατανόηση και να είναι σε θέση να διατυπώσουν τον ορισμό των πρώτων και των σύνθετων αριθμών. Απώτερος στόχος είναι να εξασκηθούν και να κατακτήσουν τη διαδικασία με την οποία μπορεί να […]
Μαθαίνουμε ασφαλείς: Μαθηματικά – Προσθέτω και αφαιρώ δεκαδικούς αριθμούς
Το εκπαιδευτικό βίντεο έχει ως στόχους να βοηθήσει τους μαθητές να διαχειρίζονται τους δεκαδικούς αριθμούς και να είναι σε θέση να κάνουν πρόσθεση και αφαίρεση δεκαδικών αριθμών, στο πλαίσιο επίλυσης λεκτικών προβλημάτων. Έτσι, στην αρχή του βίντεο οι μαθητές υπολογίζουν στο γαλακτοκομείο πόσο κοστίζουν τα προϊόντα τους και βρίσκουν σωστά τα ρέστα, ενώ, στη συνέχεια, […]
Μαθαίνουμε ασφαλείς: Μαθηματικά – Πρόσθεση και αφαίρεση κλασμάτων
Το εκπαιδευτικό βίντεο αναφέρεται στην πρόσθεση και την αφαίρεση κλασμάτων. Το βίντεο, μέσα από μια επανάληψη στη διαδικασία σύγκρισης και διάταξης κλασματικών αριθμών και στην έννοια των ισοδύναμων κλασμάτων, αποσκοπεί στο να παρουσιάσει στους μαθητές τη διαδικασία πρόσθεσης και αφαίρεσης κλασμάτων.